Categoriearchief: Banen en opleidingen

Hoe u de redenen kunt uitleggen waarom u uw vorige baan heeft verlaten

werk zoeken

De eerste vraag die u tijdens het sollicitatiegesprek wordt gesteld, gaat over de redenen waarom u uw vorige baan heeft verlaten.
“Of je nu op zoek bent naar een baan als kleuterpsycholoog of verkoopdirecteur, het interview zal je vrijwel zeker vragen waarom je het uitgemaakt hebt met je vorige werkgever.

Bij het beantwoorden van deze gevoelige vraag is het uiteraard belangrijk om uw sterke punten te laten zien en een positieve indruk op de recruiter te maken. Maar hoe doe je dat?

Professionaliteit, motivatie, karakter …

Veel werkzoekenden hebben de neiging om het interview als een mijnenveld te zien: een gespannen omgeving, lastige vragen. We raden je aan om de HR-manager niet als vijand te zien, omdat de HR-specialist handelt in je gemeenschappelijke belang, toch is het beter om vooraf na te denken over het antwoord op de vraag over de redenen om je vorige baan te verlaten. Dit moment is een van de belangrijkste in het interview. Volgens uw antwoord beoordeelt de recruiter uw karaktereigenschappen, uw motivatie en uw professionaliteit.

Hoe kunt u zich van uw beste kant laten zien zonder de werkgever te misleiden? Deskundigen adviseren om bij het beantwoorden van een dergelijke vraag niet te focussen op de nadelen van de vorige baan, maar om te focussen op wat u van plan bent in de toekomst te doen. “Ik zou me graag ontwikkelen op het gebied van directe verkoop, maar mijn vorige baan gaf me die kans niet, omdat ik het grootste deel van mijn tijd met documenten moest werken” – dit antwoord is veel beter dan bijvoorbeeld de zin: “Ik zat de hele dag boven de papieren, en de autoriteiten waardeerden het niet.”

Laten we kritiek achterwege laten

Denk aan drie eenvoudige regels wanneer u nadenkt over het antwoord op de vraag over de redenen waarom u uw vorige baan verlaat. Ten eerste mag u uw voormalige bazen niet bekritiseren of klagen over uw collega’s. Anders is het zeer waarschijnlijk dat de recruiter zal denken dat u het soort mensen bent dat altijd ontevreden is over iedereen behalve uzelf. Natuurlijk wil niemand zo’n kandidaat aannemen – wat als hij de baas als een vijand ziet in zijn nieuwe baan en jaloerse mensen in zijn collega’s?

Wees genereus: bekritiseer uw voormalige baas niet “achter de rug”, vooral omdat dit geen enkel voordeel voor uw carrière zal opleveren. Het is beter om te zwijgen over de tekortkomingen van je collega’s en je baas, met aandacht voor de inhoud van het werk en wat je echt zou willen doen. In plaats van te praten over ‘niet-professionele collega’s’ die ‘zelf niet kunnen werken en anderen niet toelaten’, zeg dan diplomatiek: ‘Ik ben de voormalige bazen en het team dankbaar, want ik heb veel van hen geleerd. Maar nu wil ik verder, professioneel groeien. In ons kleine bedrijf was dat niet mogelijk, dus ik zoek een baan bij een groot bedrijf. ” Een reactie als deze zal de recruiter laten zien dat je een conflictvrij persoon bent met een hoge intrinsieke motivatie om te werken.

U mag ook niet klagen over intimidatie door uw baas, ook al is dat de echte reden voor uw vertrek uit het bedrijf. Denk drie keer na voordat u dit soort details aan een recruiter geeft. Dergelijke openhartigheid zal de HR-manager eerder waarschuwen: was jij niet degene die de baas uitlokte tot intimidatie? Word jij een twistappel in het nieuwe team?

Geld is niet het belangrijkste

Regel twee: zeg niet dat u uw vorige bedrijf hebt verlaten alleen omdat u niet genoeg bent betaald. Zo’n antwoord doet de recruiter zich afvragen: waar bestaat je motivatie voornamelijk uit? Een kandidaat die alleen wordt gemotiveerd door de wens om zijn inkomen te verhogen, verliest duidelijk van een kandidaat die geïnspireerd is tot arbeidsuitbuitingen door een oprechte interesse in het bedrijf.

Bovendien begrijpt de recruiter dat bedrijven vaak waardevolle werknemers gaan ontmoeten en hun beloning periodiek verhogen in overeenstemming met hun bijdrage aan het gemeenschappelijke doel. Is dit jou niet overkomen, dan ben je geen gewilde professional of heb je onvoldoende eisen, – zegt de personeelsfunctionaris.

Denk daarom goed na voordat u een laag salaris als reden voor ontslag noemt. En als u toch besluit om lage lonen te noemen, wees dan bereid om uw standpunt te verdedigen: vertel ons in detail over uw bijdrage aan het gemeenschappelijke doel, verwijs naar de gemiddelde marktsalarissen in uw specialiteit (u kunt deze informatie vinden in het tijdschrift Salaryomer, gepubliceerd door het Superjob.ru-portaal) …

Een uitzondering op deze regel kan een situatie zijn waarin een kandidaat werkte, bijvoorbeeld in een begrotingsorganisatie, dat wil zeggen dat hij zijn inkomensniveau niet kon beïnvloeden via onderhandelingen met zijn superieuren. “Ik kreeg een baan als verpleegster op een kleuterschool waar mijn zoon meer tijd met het kind doorbrengt. Maar ik besefte al snel dat ik met zo’n salaris mezelf veel zou moeten ontzeggen. ”- Zo’n verklaring van de mond van een sollicitant die solliciteert naar de functie van verpleegkundige in een commerciële kliniek, klinkt redelijk.

De geest van de crisis

Regel drie: wees voorzichtig met zinnen als: “Ik ben ontslagen vanwege de crisis”, “Het bedrijf werd ingekrompen en ik verloor mijn baan.” Personeelsfunctionarissen zijn zich er terdege van bewust dat bedrijven zelfs in moeilijke tijden geen haast hebben om afscheid te nemen van goede specialisten, en nu nog meer als het gaat om de “geest van de crisis” in plaats van de crisis zelf. En de optimalisatie van het personeel heeft waarschijnlijk geen directe gevolgen voor een waardevolle werknemer.

Als u dit echt is overkomen, probeer dan aan de potentiële werkgever uit te leggen waarom het ontslag uw positie heeft beïnvloed. “De economische omstandigheden waren zodanig dat ons kleine bedrijf op alles moest besparen. Ze besloten onder meer om de eventmanager te doneren, aangezien het budget voor seminars en conferenties tot een minimum werd beperkt. De omstandigheden bleken sterker te zijn, maar ik ben mijn voormalige collega’s dankbaar voor de ervaring, ”- dit soort uitleg past bij de meest kieskeurige recruiter. Als het bedrijf een nieuwe eigenaar heeft, waarna de nieuwe directeur besloot om het hele team te veranderen, wordt het nog gemakkelijker om de situatie uit te leggen aan de rekruteringsmanager.

Houd er bij het voorbereiden van een sollicitatiegesprek rekening mee dat een ervaren recruiter beslist regelrechte leugens zal herkennen, terwijl een kalm en oprecht antwoord de gesprekspartner juist kan winnen. Wees eerlijk, maar houd je aan de regels die we hebben opgesteld en onthoud: diplomatie kan wonderen verrichten. “

https://www.vindazo.be

IT application specialist

Introductie

Voor onze klanten (een voedingsbedrijf in de omgeving van Gil) zijn wij op zoek naar IT-applicatie-experts.

Jouw verantwoordelijkheid

  • -Je verdiept je in het ERP-softwarepakket zodat je projecten kunt implementeren en onopgeloste problemen kunt oplossen.
  • -Je registreert tijdig, analyseert en verbetert bedrijfsprocessen (op kantoor en werkplaats).
  • -Je ontwikkelt een projectplan op basis van de analyse van behoeften en te behalen doelen.
  • -Je werkt in een technische omgeving (Windows, CSB, SQL, SharePoint, Qlikview, etc.)
  • -Je hebt IT-gerelateerde trainingen voor operators gegeven, en je optimaliseert en stuurt alles indien nodig bij.
  • -Naast het ERP-project ga je ook bestaande softwaresystemen inzetten en updaten.

Jouw profiel

  • -Je hebt een bachelordiploma in IT
  • – Interesse in hardware en technologie / elektronica
  • – Moet ERP-ervaring hebben
  • -Met analytische vaardigheden, enthousiast om snel te leren en nieuwe dingen te leren
  • -Je bent flexibel en kunt zelfstandig werken
  • -U bent bereid om meerdere dagen per jaar naar Frankrijk te gaan
  • -U kunt vloeiend Nederlands spreken en uzelf vloeiend uitdrukken in het Engels

Ons aanbod

  • – Eindelijk heb je een gezond bedrijf met een uitstekend team
  • -Uitdagende functie met veel veranderingen
  • – Onbepaald voltijds contract
  • – Aantrekkelijk salaris, aangevuld met auto van de zaak

https://www.vindazo.be/vacatures/it-specialist.html

Manager Finance en Control

Aardoom & de Jong is op zoek naar Klimmendaal revalidatie-experts om resultaatgerichte, inspirerende en onderling verbonden finance- en controlmanagers te zoeken voor een goede inrichting en werking van de financiële afdeling. Wil jij bijdragen aan het versterken van de financiële en strategische positie van Klimmendaal? Heb jij affiniteit met de doelgroep en daarmee affiniteit met de maatschappelijke missie van Klimndal? Reageer dan direct!

Organisatie

De revalidatiespecialisten van Klimmendaal verzorgen professionele medische revalidatie op verschillende locaties in Oost-Nederland. In Klimmendaal zijn kinderen, jongeren en volwassenen met lichamelijke of cognitieve beperkingen (dreigend) hersteld. Ze worden begeleid naar een zo onafhankelijk mogelijke maatschappelijke positie op een manier die bij hen past. Afhankelijk van de benodigde hulp biedt Klimndal klinische opnames voor volwassenen, klinische opnames voor kinderen en adolescenten, ambulante behandeling voor volwassenen en poliklinische behandeling voor kinderen en adolescenten. Jaarlijks worden meer dan 6.600 patiënten behandeld: 5.700 poliklinische en 900 klinische patiënten.

Manager Finance & Control

Je maakt rechtstreeks deel uit van de raad van bestuur en bent het financiële geweten van de organisatie. Je nam deel aan het overleg met het managementteam en de auditcommissie van de raad van toezichthouders. Als manager financiën en controle zorg je voor de verdere specialisatie en optimalisatie van het team (business control en BI, financieel beheer en functioneel applicatiebeheer voor productieregistratie (circa 10 fte). Samen vormen zij de eigen structuur van de financiële afdeling van de organisatie. Om met uw leidinggevende te onderhandelen, een financieel (langetermijn) beleidskader met bijbehorende informatie te ontwikkelen, financiële en bedrijfseconomische analyses te toetsen en verantwoordelijk te zijn voor het opstellen van jaarrekeningen, de resultaten van contracten en businessplannen en begrotingen. Als financieel en controlemanager moet u goed letten op compliance en afwijkingen en risico’s identificeren. Met behulp van economische informatie kun je leidinggevenden en MT-collega’s adviseren en tijdig nieuwe trends, knelpunten en ontwikkelingen ontdekken. Je levert de komende jaren een belangrijke bijdrage aan de strategische focus van Klimmendaal. De focus voor de komende jaren ligt op het verder professionaliseren van finance en business control. Een duidelijker ontwerp van interne processen en de digitalisering van datastrategieën en managementinformatie, evenals facility managers die ook verantwoordelijk zijn voor ICT.

De verdere ontwikkeling van de interne zorgcontrole van F&C en de ontwikkeling van samenwerking en partnerschappen in het team, en blijven aansluiten bij de verwachtingen van managers en medewerkers in de hoofdprocessen: overleg, initiatief, experts en “doornen”. Om de financiële continuïteit en soliditeit van Klinmendal te blijven behouden.

Functie-eisen

  • Je hebt de minimale financiële en economische opleiding afgerond, aangevuld met een managementopleiding.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in vergelijkbare managementfuncties en MT-leden. In deze functie heb je direct aanbevelingen gedaan en toegelicht aan het College van Bestuur.
  • Je hebt ervaring opgedaan in de gezondheidszorg en kent de dynamische factoren. Specifieke kennis op de revalidatieafdeling heeft de voorkeur.
  • Je hebt up-to-date kennis over de “ins en outs” van eigendomsverzekeringen en hebt de algemene betekenis van organisatiefinanciering: budgettering, budgettering en informatietechnologie, economische analyse- en monitoringtools / technologieën, kostprijzen, financiering, financiën, risicobeheer en toepasselijke wetgeving Regelgeving.
  • Je hebt goede samenwerkingsrelaties opgebouwd met klanten, verzekeringsmaatschappijen, accountants en banken. Dynamische kennis en ervaring nodig in het onderhandelingsproces tussen zorgaanbieders en zorgverzekeraars.
  • U bent bekend met de regelgeving van de branche en het gehanteerde financieringssysteem, inclusief DBC / DOT, of u kent het binnenkort.
  • Je hebt zeker kennis en ervaring op het gebied van operations management en procesverbetering.
  • Vanuit uw managementervaring weet u mensen te motiveren en bent u in staat uw team te leiden om de organisatie verder te brengen. U kunt omgaan met weerstand en weet hoe u belangenconflicten kunt elimineren.

Als het gaat om persoonskenmerken ben je onder meer:

  • Integriteit, inspiratie en verbinding.
  • Betrouwbaarheid is gebaseerd op onze eigen observaties en tests.
  • Met een stevige rol ben je je leidinggevende, MT-lid en sparringpartner van de medewerker.
  • Transparant, reflecterend en participerend in andere activiteiten.
  • Innovatief, agressief en toekomstgericht.
  • Ondernemerschap, gericht op interne en externe samenwerking.

Onze arbeidsvoorwaarden

Klimmendaal (Klimmendaal) zorgt voor een prettige en open werksfeer in een enthousiast en gemotiveerd team. Het doel is om zo snel mogelijk te beginnen. De aanstelling was in eerste instantie voor een jaar, met de duidelijke bedoeling om deze na een jaar om te zetten in een vaste aanstelling. Uw locatie is Arnhem.

Naast een set uitstekende primaire arbeidsvoorwaarden (FWG 70), zorgen we ook voor uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 8,33% eindejaarsuitkering en een goede pensioenregeling.

Procedure

Klimmendaal voerde het wervings- en selectieproces uit met ondersteuning van Aardoom & de Jong Bureau. Referentie-inspectie, diploma-inspectie maakt deel uit van dit proces. Evaluatie is een optie.

https://nl.nieuwejobs.com/job/q/vacature.html

Klantenservice medewerker KPN

Als klantenservicemedewerker van KPN Services ontvang je telefoontjes van klanten met vragen over de facturen, diensten en producten van KPN (internet, tv en vaste telefoons).

Uw doel is om u de beste service te bieden. Omdat je uitstekende communicatieve vaardigheden hebt, kun je klanten voor eens en voor altijd helpen. Daarnaast ga je samen met de klant kijken of hij / zij nog het beste pakket van KPN heeft. Daarom zijn persoonlijke service en empathie essentieel om aan de behoeften van de klant te voldoen. Het is erg belangrijk om zakelijk inzicht te hebben en te genieten van de combinatie van verkoop en service.

Je hebt minimaal het werk- en denkniveau van mbo. Ervaring hebben in contact met klanten is uw voordeel. Je spreekt en schrijft Nederlands niet alleen om klanten op een vriendelijke en vriendelijke manier te helpen, maar ook om gesprekken te voeren en de beste service te verlenen; je maakt gemakkelijk gebruik van de computer en je kunt je flexibel inzetten tijdens openingstijden: maandag t / m zaterdag 08: 00 tot 22:00 uur en zondag 09:00 tot 22:00 uur Je hebt minimaal 2 avonden per week (maandag t / m mzaterdag) beschikbaar. Daarnaast 1x per drie weken op zaterdag en 1x per zes weken op vrijdag

Als je bij ons in dienst treedt, moet je een bewijs van goed gedrag (VOG) overleggen. Kan flexibel werken (tussen 24 en 40 uur), onderhoudend en vriendelijk met collega’s, prettige en informele werksfeer Fulltime opleiding 8,5 werkdagen fulltime opleiding 14 werkdagen daadwerkelijke opleidingsbeschikbaarheid volgens uw wensen.

Krijg begeleiding en begeleiding bij groeimogelijkheden met behulp van het Webhelp GROEI-model om uw beste prestaties te behalen.Als u ouder bent dan 21 jaar, kunt u 9,70 euro per uur krijgen. Ben je tussen de 18 en 21 jaar, dan krijg je 8,04 euro per uur. Vanaf 10 kilometer krijg je een reiskostenvergoeding of een volledige vergoeding voor het openbaar vervoer. We willen graag met je praten als je nieuwsgierig bent? Solliciteer via onderstaande button.

https://www.vindazo.nl/keywords/klantenservice-medewerker.html