Presenteren voor een afgeleid publiek is nu de norm. Of het nu virtueel of fysiek is, presentatoren hebben minder tijd om de aandacht van het publiek te trekken en vast te houden. Overtuigend vertellen is een van de belangrijkste sleutelvaardigheden in bijna elk beroep. Het gebruik van eenvoudige getekende afbeeldingen op de achterkant van een servet legde Dan Roam de Amerikaanse gezondheidszorg uit, hielp Peet’s Coffee een miljard dollar te verdienen en werkt samen met Google om te herdefiniëren hoe de wereld over internet denkt. In zijn nieuwe boek, Wat doen de meeste mensen verkeerd als ze denken aan beter presenteren?Mensen vergeten vaak dat presentaties het meest boeiende deel van de dag moeten zijn, zowel voor het publiek als voor de presentator. Dezelfde mensen (wij allemaal) die doorgaans een hekel hebben aan presentaties, betaalden vorig jaar gelukkig meer dan € 150 miljard gezamenlijk om films te kijken. Waarom? Want films vertellen een visueel verhaal. Zou het niet geweldig zijn als we hetzelfde konden doen voor onze presentaties? Het blijkt dat we het kunnen. Het begint met niet te vragen: “Waar gaat mijn presentatie over?” maar in plaats daarvan vragen: “Welk verhaal wil mijn presentatie vertellen?” Bouw het vervolgens van daaruit op. Daarbij staat het vast dat de omgang met medewerkers voorop staat. Hoe kan een tekening de perspectief?Onze visuele geest is constant actief en zoekt in de wereld om ons heen naar patronen en verhalen om ons veilig door de dag te leiden. Omdat het grootste deel van dit proces onbewust is, hebben we de neiging om niet te herkennen hoe krachtig ons visuele systeem is. Als gevolg hiervan begrijpen we niet hoe we kunnen profiteren van de grenzeloze uitgestrektheid van onze visuele geheugenbanken als een bron voor snelle en duidelijke communicatie. Maar zodra we onze ideeën en concepten beginnen uit te tekenen, verandert dat allemaal. Met behulp van de eenvoudigste symbolen, zoals vierkanten en cirkels en pijlen, geven we ons geestesoog de kans om te delen wat het ziet – en het blijkt dat we veel meer weten over onze eigen ideeën dan we denken. Wat is de pop-uppitch en wat zijn enkele voordelen?De pop-uppitch is een visuele en verbale sprint van twee uur die ons helpt om de meest overtuigende presentatie te maken van ons leven en presenteer het dan in minder dan zeven minuten aan elk publiek. De Pop-Up Pitch werkt zo goed omdat het de meest beproefde verhaalsjabloon uit de geschiedenis combineert, klassieke win-win verkoopovertuiging in Amerikaanse stijl en het nieuwste op het gebied van gedragseconomie. Het resultaat is een verhaal van tien beurten dat de presentator een onwankelbaar vertrouwen geeft in haar of zijn verhaal en het publiek een boeiende en gedenkwaardige ervaring bezorgt. Hoe is de pop-uppitch nuttig in overtuigende situaties?In plaats van wekenlang bezig te zijn met het polijsten van een complexe PowerPoint die niemand echt wil horen, biedt de Pop-Up Pitch een eenvoudige, ingehouden, krachtige, en diep menselijk alternatief. Wanneer de voorbereidingstijd beperkt is en de aandacht van het publiek moeilijk te trekken en vast te houden is, biedt de Pop-Up Pitch een bijna onfeilbare manier om je gedachten samen te brengen in een eenvoudig visueel verhaal dat niet anders kan dan mindshare vast te leggen en actie te stimuleren. Ik ben dol op de pitch van tien pagina’s. Hoe kan het het beste worden gebruikt?De 10-pagina pitch is de geheime saus van het hele programma. Het is een eenvoudig, emotioneel meeslepend sjabloon dat de presentator stap voor stap begeleidt bij het creëren van een boeiend verhaal dat het publiek onbewust vertrouwd en toch krachtig meeslepend zal vinden. Door presentatoren te helpen zich snel voor te bereiden, levert de Pop-Up Pitch doorgaans betere presentaties op die op een menselijker niveau aansluiten dan de meest gelikte PowerPoints. Zou je een van je vele voorbeelden willen delen van om het in actie te brengen?In de diepten van de COVID-19-lockdown hebben leidinggevenden bij Salesforce een tool voor scenarioplanning voor de lange termijn ontwikkeld om zakelijke klanten te helpen hun besluitvormingsvertrouwen te hervinden in een wereld die op zijn kop staat . Het was een gratis tool die voor iedereen beschikbaar was, of je nu een Salesforce-klant was of niet. De uitdaging was om uitgerekte bedrijfsleiders te overtuigen om een nieuwe tool te downloaden en uit te proberen. We gebruikten de 10-pagina’s pitch om een eenvoudig verhaal te vertellen over de voordelen van de tool, en het was een enorme hit – ondanks de lancering in een overweldigend drukke en chaotische tijd.
|
https://www.me-scan.nl |
