Er zijn genoeg mensen bezig met de ontwikkeling van een nieuw product. De droom van de meeste van deze mensen is dan ook om dit product uiteindelijk in de supermarkt te zien, zodat iedereen hier bekend mee kan worden. Het proces om jouw product in de supermarkt te krijgen, kan best een hele klus zijn. Toch is het het harde werk wel waard: je zult al snel je omzet zien stijgen en waarschijnlijk wordt je product binnen korte tijd ineens heel populair. Het is belangrijk om de supermarkt een reden te geven om jouw product te gaan verkopen. Voor hen zit er anders niets in, en uit liefdadigheid zullen ze jouw product heus niet in de schappen gaan leggen.
De eerste manier om supermarkten zo ver te krijgen om jouw product te verkopen, is om ervoor te zorgen dat ze simpelweg niet meer om je product heen kunnen. Zorg er dus voor dat je je naamsbekendheid vergroot en laat de supermarkten weten dat je bestaat.
Je kunt beginnen met het vergroten van je naamsbekendheid door te adverteren. Dit kun je op een betaalde manier doen, door middel van reclames en dergelijke, maar ook op een gratis manier. Deze gratis manier gebruik je door je eigen kanalen in te zetten. Zorg ervoor dat je socialmediakanalen veel mensen kunnen bereiken. Op deze manier kun je gratis promotie maken voor jezelf. Daarbij kun je ook nog samples uitgeven van de producten die je wilt gaan verkopen. Zo kunnen mensen vast kennismaken met jouw product en krijg jij inzicht in of het product aanslaat of niet.
Tot slot kun je er ook voor kiezen om in te spelen op de huidige trends omtrent voedsel. Supermarkten zijn hiernaar op zoek en zullen daarom ook op zoek zijn naar jou. Wanneer het dan eindelijk is gelukt en je product in de supermarkt ligt, is het zaak om deze te voorzien van de verplichte informatie. Een van deze dingen is een barcode. Deze kun je aanmaken via een codeersysteem waarna je kan barcode printen. Op deze manier is jouw product klaar om verkocht te worden. |
